Menu Hledat
Nedá se to číst První český blog o tom,
jak si psát s klienty

Víte, jakou sílu má dopis?

| 2 minuty čtení

Dopisy mají obrovský potenciál pro budování vztahu s klientem. A přesto jej banky a pojišťovny nechávají ležet hluboko u ledu. Možná záměrně, a nebo si jej zatím nevšimly…

Ne všechny, samozřejmě. Ale je stále dost takových, jejichž postoj k dopisům připomíná vztah pohádkové macechy k Popelce. Jsou pro ně nutným zlem. Jako bych je slyšel říkat, „Když už vás tu máme, (a nemůžeme s tím nic udělat), tak se tu moc nemotejte, schovejte se někam do kouta, a nelezte nám na oči. My tu děláme VELKÝ BUSINESS.“

Možná si to myslíte i vy.

Ale je to opravdu tak? Je dopis přežitým reliktem minulého století? Neskrývá se v něm, čirou náhodou, nevyužitý potenciál?

Dopis je skrytý poklad

Řekl bych, že ano. Dopis je malý poklad. Takový posel ke klientům, který přesně ví, jak se k nim dostat, i když nemají čas ani náladu.

Sám ale nezmůže nic.

Jejich síla je v množství. Oslovují totiž ohromující počet klientů. Denně jim chodí domů a bezpečně vyřizují vzkazy od vážených institucí.

Nevěříte? Tak počítejte se mnou.

4+4

Čtyři největší banky a čtyři největší pojišťovny v České republice rozešlou svým klientům více jak 90 000 000 dopisů za rok. Přibližně 93 % klientů je otevře a přečte. Tedy zhruba 84 000 000. To znamená, že 7 000 000 dopisů měsíčně najde svého čtenáře. Na každý pracovní den jich tak připadne 350 000.  

Třistapadesáttisíc dopisů za jeden den.

Dovedete si to představit? Asi moc ne a tak vám trochu pomohu. Představte si plný stadion na Spartě (nebo na Slavii, když vám to pomůže). Úplně narvaný fanoušky až po střechu.

A každý z nich má v ruce dopis od banky nebo pojišťovny. Trochu legrační představa, ne? Ale zkuste to.

Už to máte?

Tak teď si představte, jak lehce bloudí dopisem a tápou… …protože je trochu nesrozumitelný. To vám půjde snadno, známe to všichni. Začnou být naštvaní a mrmlají. Atmosféra houstne. Stadion hučí jako v úle.

Cítíte tu adrenalinovou atmosféru?

Na Václavák s nimi

Teď vezměte celý stadion a vysypte z něj všechny lidi na Václavské náměstí. Pak naplňte stadion novými fanoušky a dejte jim přečíst ten samý dopis. Počkejte pár minut, až začnou hučet a pak je také vysypte na Václavák.

To celé opakujte ještě 16x, až jich tam budete mít všech 350 000.

Varianta pro fanoušky Slavie: To celé opakujte ještě 15x, až jich tam budete mít všech 350 000.

Na Václavské náměstí se vejde asi 100 000 lidí a tak jej naplníte více jak 3x. Část klientů (fanoušků) vám odteče přes Příkopy až k Prašné bráně, někteří utečou ulicí 28. října na Národní třídu a hodně jich odpluje přes Můstek na Staroměstské náměstí.

Zaplní celé centrum Prahy.

Dopis o síle 350 kiloklientů (kk)

Tak co, už si dovedete představit, kolik je 350 000 klientů? Pokud zítra rozešlete nesrozumitelné dopisy, naplníte 17 stadionů rozladěnými klienty. Takovou sílu mají dopisy.

A teď si představte, že napíšete:

  • pozitivní,
  • čtivý,
  • a srozumitelný dopis.

Potěšíte tím 350 000 klientů a možná z nich uděláte i své fanoušky.

Zkuste to již zítra. Za to vás určitě nevypískají.  


Buďte v obraze

Jednou měsíčně vám pošleme shrnutí s nejnovějšími články

Přidejte svůj komentář

Menu
Zpět nahoru
Nejčtenější

30 chyb, které možná ničí i váš dopis – díl první

7. 7. 2015 | Martin Hofmeister
Zobrazeno 4615×
Znáte ten pocit, kdy zjistíte, že jste nějaké slovo roky psali špatně? Já bohužel ano. Naposledy jsem ho zažil minulý…
9 komentářů

30 chyb, které možná kazí i váš dopis – díl druhý

19. 8. 2015 | Martin Hofmeister
Zobrazeno 2187×
V minulém díle jsme si představili 15 častých chyb, se kterými se v psaných textech setkává jeden z našich copywriterů.…
2 komentáře

Jak napsat direct e-mail

14. 11. 2016 | Otto Bohuš
Zobrazeno 1833×
S myšlenkami se to má jako s dětmi: každý má nejraději ty své. Podobná logika platí i při rozesílání prodejních…
1 komentář
CopyGeneral
MKTI
© 1017 NedáSeToČíst.cz
Klasický web | Mobilní web