Menu Hledat
Nedá se to číst První český blog o tom,
jak si psát s klienty

Pravda o stavu klientské korespondence v České republice

| 2 minuty čtení

V minulém článku jsme se seznámili s mapou klientské korespondence a vytyčili na ní čtyři hory, kterým čelí každá firma. Zaměřte se na jejich zdolání, vyplatí se vám to.

Dnes se podíváme na to, jak si při jejich zdolávání vede vaše konkurence. Předložím vám čísla, která vycházejí z našeho průzkumu mezi 50 odborníky z oboru.

4. hora – centralizace tisků

Centralizace je většinou spojená s outsourcingem tisku dopisů nějakému partnerovi. Ten dnes využívá 92 % všech firem. Pouze 8 % finančních institucí se i nadále zabývá předtištěnými papíry a libuje si v mikromanagementu vlastního tiskového střediska.

Velký rozdíl panuje mezi dopisy individuálními a hromadnými. Hromadné dopisy nechává tisknout u partnerů 88 % firem, tiskové středisko pro hromadné dopisy ve vlastních prostorách má jen 12 % firem.

V případě individuálních dopisů se naopak na externí tisk spoléhá jen 34 % firem, zbylých 66 % tiskne dopisy ve vlastních prostorách.

3. hora – jedno tiskové řešení

Třetí horu zdoláte v okamžiku, kdy si na generování dopisů ve firmě pořídíte jeden tiskový software, a převedete na něj veškerou korespondenci.

Na hromadnou korespondenci podle našeho průzkumu používá jeden tiskový software většina firem (85 %), na individuální korespondenci jen asi polovina (52 %).

Přechod na jediný tiskový software trvá několik let a otevírá vstup do dalších fází. Pokud jste s ním ještě nezačali, je nejvyšší čas.

2. hora – jeden koordinátor

Zdolání druhé hory osobně považuji za nejsnazší ze všech. I přesto ale dosud většina ředitelů přešlapuje v údolí. Je jich celých 70 %.

Skutečně, jen ve 30 % firem podle našeho průzkumu existuje jedno oddělení (nebo osoba), které má na starosti koordinaci dopisů. Oddělení, které vše řídí a stará se mimo jiné o to, aby přes dopisy firmě neutíkaly zbytečné peníze.

A přesně tady leží miliony korun. Miliony v ušetřených nákladech.

1. hora – srozumitelné texty

I když se firmy prokousají přes všechny ostatní výzvy, na poslední horu dosud vylezlo (najímá si copywritery) jen 20 % z nich. Zbylých 80 % tak může dopisy posílat efektivně a bez chyb, ovšem dost možná jim většina klientů vůbec nerozumí.

Přitom stačí tak málo – svěřit práci člověku, který je v psaní profesionál. Není to marketér, právník ani manažer. A díky tomu umí napsat dopis tak, že mu rozumí i úplný laik.

Jaká je tedy pravda o stavu klientské korespondence?

Většina firem sjednotila své tisky a větší část objemu tiskne u svých partnerů. Velká část z nich zároveň sjednotila tiskové řešení a generuje dopisy z jednoho systému.

Tím ale úspěchy končí. Samostatné oddělení klientské korespondence má pouze 30 % firem a texty dopisů jsou na tom ještě hůře. Copywritery na ně najímá pouze 20 % firem.

Zdá se, že firmy vyrazily na cestu za kvalitní klientskou korespondencí s velkým elánem, který jim ale vydržel jen na první dva výstupy. Nyní sedí v údolí a sbírají odvahu na další výstup. Bude zajímavé sledovat, kam se vydají, až naberou síly.

Vidíte věci jinak? Nenechte si to pro sebe a napište svůj názor do komentářů.


Buďte v obraze

Jednou měsíčně vám pošleme shrnutí s nejnovějšími články

Přidejte svůj komentář

Menu
Zpět nahoru
Nejčtenější

30 chyb, které možná ničí i váš dopis – díl první

7. 7. 2015 | Martin Hofmeister
Zobrazeno 6307×
Znáte ten pocit, kdy zjistíte, že jste nějaké slovo roky psali špatně? Já bohužel ano. Naposledy jsem ho zažil minulý…
9 komentářů

30 chyb, které možná kazí i váš dopis – díl druhý

19. 8. 2015 | Martin Hofmeister
Zobrazeno 2846×
V minulém díle jsme si představili 15 častých chyb, se kterými se v psaných textech setkává jeden z našich copywriterů.…
2 komentáře

Jak napsat direct e-mail

14. 11. 2016 | Otto Bohuš
Zobrazeno 2552×
S myšlenkami se to má jako s dětmi: každý má nejraději ty své. Podobná logika platí i při rozesílání prodejních…
1 komentář
CopyGeneral
MKTI
© 1017 NedáSeToČíst.cz
Klasický web | Mobilní web