Menu Hledat
Nedá se to číst První český blog o tom,
jak si psát s klienty

Poštovní schránka – nebezpečí i příležitost

| Minuta čtení

Všiml jsem si jedné zajímavé věci. Když klient zadá vytvoření direkt mailu, detailně řeší jeho obsah, nabídku, kreativní zpracování nebo způsob response. Každá z těchto položek samozřejmě ovlivňuje efektivitu rozesílky. Zapomíná se ale na jednu podstatnou věc: na obálku, respektive její fungování v poštovní schránce.

Ještě na stáži při studiu jsem se na marketingovém oddělení dostal k výzkumu, který by se dal dnes označit za oblíbený „user testing“. Věnoval se chování uživatelů, kteří ve své teoretické poštovní schránce nalezli hromadu dopisů, letáků a mezi nimi zásilku od Knižního klubu. Hlavní otázka zněla: „Jak se lidé chovají, když otevřou svoji poštovní schránku? “

Ta otázka je stále aktuální. Navíc se nám za těch několik let rozšířila o další média. Dnes jsme zavaleni dopisy, e-maily, newslettery, SMSkami, messengery atd.

Jak to udělat, aby vaše zpráva ve schránce vynikla?

Firemní dopis – posílejte bez potisku obálky reklamním sdělením. Jak z toho „smrdí“ reklama, lidé dopisy často vyhazují. Není nad to, když zákazníka trochu „napnete“ čistou bílou obálkou. Ten brouček v hlavě, který říká, na co jsem zase zapomněl, dokáže být docela intenzivní. Čistá obálka zvyšuje šanci, že budete zařazeni do hromádky korespondence, na kterou se adresát časem podívá a vaši nabídku si přečte.

E-mailing – buďte v předmětu věcní a jasní. Budete ve frontě s dalšími. Nehrajte si zbytečně slovíčky. Adresát stejně bude reagovat jen na to, co je pro něj opravdu podstatné. Důležitý je předmět zprávy a jméno odesílatele. Podle některých výzkumů tyto dvě věci ovlivní otevření e-mailu u více než 75 % uživatelů. Pokud nezískáte adresáta již v okamžiku, kdy si očima třídí zprávy, pravděpodobně o něj přijdete.  

SMS zprávy – používejte s velkým citem. Lidé jsou zvyklí, že jim lezeme do schránek, dokonce si zvykají (čti ignorují), že jim plníme e-mailové schránky. Ale dostat SMS zprávu s firemním sdělením, to už je pro řadu zákazníku opravdová drzost.  Moje doporučení – nechte si SMS zprávy jen na to opravdu podstatné.


Buďte v obraze

Jednou měsíčně vám pošleme shrnutí s nejnovějšími články

Přidejte svůj komentář

Menu
Zpět nahoru
Nejčtenější

30 chyb, které možná ničí i váš dopis – díl první

7. 7. 2015 | Martin Hofmeister
Zobrazeno 5991×
Znáte ten pocit, kdy zjistíte, že jste nějaké slovo roky psali špatně? Já bohužel ano. Naposledy jsem ho zažil minulý…
9 komentářů

30 chyb, které možná kazí i váš dopis – díl druhý

19. 8. 2015 | Martin Hofmeister
Zobrazeno 2763×
V minulém díle jsme si představili 15 častých chyb, se kterými se v psaných textech setkává jeden z našich copywriterů.…
2 komentáře

Jak napsat direct e-mail

14. 11. 2016 | Otto Bohuš
Zobrazeno 2455×
S myšlenkami se to má jako s dětmi: každý má nejraději ty své. Podobná logika platí i při rozesílání prodejních…
1 komentář
CopyGeneral
MKTI
© 1017 NedáSeToČíst.cz
Klasický web | Mobilní web