Menu Hledat
Nedá se to číst První český blog o tom,
jak si psát s klienty

Posíláte dopis? Přiložte klobásu!

| 4 minuty čtení

Je pátek a vy jdete ke svému řezníkovi nakoupit maso na celý víkend. Otevíráte dveře, labužnicky nasáváte vůni čerstvě upečené sekané. „Dobrý den,“ říkáte zvesela a těšíte se pohledem na svět hojnosti.

„Dobrej,“ zamumlá řezník sotva slyšitelně a s otráveným výrazem očekává vaši objednávku.

Do papíru vám balí hovězí krk na guláš. Pokládá ho na pult a… mlčí. Očima přejíždíte po prodejně – kocháte se flank steakem, nemůžete odtrhnout oči od krásného roštěnce. A řezník? …Stále mlčí.

Ticho v masně

„Ještě bych vás poprosil tady o kilo té hovězí kližky.“ „Chci ji zkusit na polévku, prý je z ní nejlepší,“ říkáte, abyste prolomili to děsivé ticho. Řezník neodpovídá, s klidem Hannibala Lectera jediným seknutím odděluje požadované množství a mrskne jím na váhu.

Na pult pokládá druhý balíček a dramaticky se nadechne…

…aby si mohl povzdechnout a pokračovat v mlčení.

Očima přejíždíte mezi pyramidami klobás, na všechny máte chuť. Nemůžete si vybrat. S každým dalším okamžikem cítíte, jak roste řezníkova netrpělivost.

Dobře víte, že vás obslouží. Ovšem jen když si vyberete.

A vy už si vybírat nechcete…

Nebudete si přeci otravovat pátek s někým, kdo s vámi komunikuje jen proto, že musí. Z povinnosti.

Nebuďte mlčící řezník

Vaše klientské dopisy jsou úplně stejné. Řeší pouze to, co si klient již objednal. Nezajímá je nic jiného. Nenabídnou žádnou novou službu,……. nižší splátky, vyšší úroky, konto bez poplatků či jiné modré z nebe.

Nic, vůbec nic.

Jste jen mlčící řezníci, kteří plní svou povinnost.

A to je škoda.

Vaši klienti chtějí vědět, že se o ně zajímáte. „Když si vyberou z naší nabídky služeb, uděláme pro ně přeci všechno,“ napadne vás možná.

Ale oni (už) si vybírat nechtějí…

Jak zařídit, aby chtěli? Pojďme se podívat do jiného řeznictví.

Kamera, klapka, … akce!

Zákaznice vchází do obchodu (váš klient otevírá dopis).

„Dobrý den milostivá. Tak co plánujete na víkend?“

„Přijede syn s rodinou? To je skvělé. A co Raf? Chutnaly mu minule klobásky? No, to jsem rád. Tak mu pošlu ještě jednu, co vy na to? Dvě? No tak dobře, dáme mu dvě… ať si užije.“

Pokládá první balíček na pult.

„A jaké máte dnes přání? Když přijede syn, určitě budete chtít uvařit něco slavnostního. Mám tady krásnou roštěnou na roastbeef.  Podívejte se na ni. Co jí říkáte?“

Vedle prvního balíčku přistává druhý.

Naklání se přes pult a vzrušeným hlasem říká. „Ta roštěná je hezky stařená, opečte ji po každé straně jenom 15 minut. Víc určitě ne! Bude uvnitř pěkně růžová.“

„A co pan manžel? Ještě ho trápí žlučník?“

„Chudák, tak mu dáme kuřecí prsa?“

„Hmmm, kdo by nebyl, ……ti doktoři! Jenom člověka omezují a nepomůžou. Viďte?“

„Ale poradím vám fintu. Ta prsa orestujte po jedné straně až do křupava a druhou stranu jenom tak zlehka. Pak je dejte do trouby na 100 °C na 15 minut. Věřte mi, bude nadšený. Ani si nevšimne, že je to kuře.“

Třetí balíček přistál na pultě.

„Uvidíte, budete spokojená. Doktor se nažere a manžel zůstane celý…“

Jak se rodí šťastný zákazník

Vidíte ten rozdíl? Řezník má CRM v hlavě, úsměv na líci a jedna nabídka stíhá druhou. Občas ji proloží drobnou radou. A zákaznice řezníka milují.

Je přeci tak pozorný!

Přidáte se?

Staňte se marketingovým řezníkem. Přidejte do svých výpisů a dopisů nabídku na další služby. Dejte zákazníkům najevo, že vám na nich záleží a chcete si udržet jejich přízeň.

Za takovou reklamu vám klient hlavu neutrhne. Spíše naopak – bude rád, že jej nebombardujete tunami dalších obálek.

Dejte si ale pozor na jednu věc. Vždy klientům nabízejte něco zajímavého. Zapomeňte na obecnou nabídku, kterou dáváte každému. Z nabídky musí být cítit, že klienta znáte. Že víte, co má rád jeho pes, jak se daří žlučníku pana manžela a jaká je jeho oblíbená klobása.

Zbláznil jste se?

Prosím? No tak pardooon, ….. já vím, že jste banka (pojišťovna, energetika, telekomunikace,…) a neprodáváte buřty. Ale znamená to, že vaším zákazníkem je jiný člověk? Ne. Váš zákazník prostě chce cítit, že mu rozumíte a víte, co potřebuje. V masně i v bance.

Dobře, ať je po vašem, trochu si ten příběh upravíme. Místo buřtů si dosaďte nový typ kreditní karty, místo tlačenky úvěr. Roštěnou nahraďte hypotékou s nižšími úroky. Lepší?

Prosím, do obálky ne

A ještě poslední poznámka, aby nedošlo k mýlce. Umístěte svoji nabídku přímo do dokumentu. Nikdy ji nevkládejte jako samostatný list do obálky s klientským dopisem. To fungovat nebude. Víte proč?

Podle společnosti Infotrends minimálně 75 % klientů otevírá klientské dopisy nad košem. Než je začnou číst, chtějí se zbavit reklamních příloh.

Vše, co je barevné, vyhodí. A pokračují tak dlouho, dokud jim v ruce nezbude jediný dokument. Přesně ten, ve kterém chcete mít svou neodolatelnou nabídku.

Udělejte to ve 2 krocích

1. Nabídněte klientům něco zajímavého,

2. vložte nabídku přímo do dokumentu.

To není tak složité, že?

A nestyďte se! Dejte klientovi nabídku pěkně na oči. Třeba hned vedle zůstatku na jeho účtu.

Pokud ho pohled na stav účtu nepoloží, má přímo před sebou vše, co potřebuje – vaši nabídku a peníze, které na ni může použít.

O tom ale více příště.

Chcete nepříjemné povinnosti odložit ještě o 2 minuty? Přečtěte si našich 10 tipů, jak udělat z klienta kamaráda.


Buďte v obraze

Jednou měsíčně vám pošleme shrnutí s nejnovějšími články

Přidejte svůj komentář

Menu
Zpět nahoru
Nejčtenější

30 chyb, které možná ničí i váš dopis – díl první

7. 7. 2015 | Martin Hofmeister
Zobrazeno 6307×
Znáte ten pocit, kdy zjistíte, že jste nějaké slovo roky psali špatně? Já bohužel ano. Naposledy jsem ho zažil minulý…
9 komentářů

30 chyb, které možná kazí i váš dopis – díl druhý

19. 8. 2015 | Martin Hofmeister
Zobrazeno 2846×
V minulém díle jsme si představili 15 častých chyb, se kterými se v psaných textech setkává jeden z našich copywriterů.…
2 komentáře

Jak napsat direct e-mail

14. 11. 2016 | Otto Bohuš
Zobrazeno 2552×
S myšlenkami se to má jako s dětmi: každý má nejraději ty své. Podobná logika platí i při rozesílání prodejních…
1 komentář
CopyGeneral
MKTI
© 1017 NedáSeToČíst.cz
Klasický web | Mobilní web