Menu Hledat
Nedá se to číst První český blog o tom,
jak si psát s klienty

Podívejte se na tvůrce tohoto blogu

Martin Hofmeister
Martin Hofmeister
Ředitel divize marketingových služeb
Copy General
Věří, že firmy mohou komunikovat se svými stálými zákazníky srozumitelně, kvalitním obsahem i odpovídající formou. „Stačí, když firmy přestanou dělit klienty na ty, kteří již smlouvu podepsali, a ty, které chtějí teprve získat. Rozdíl mezi marketingovým a běžným dopisem pro klienty je dnes propastný,“ říká.



Poprvé se setkal s klientskou korespondencí v roce 1993, kdy prodával produkční tiskárny velkým bankám a pojišťovnám. Tento profesní zájem naplno rozvinul v divizi Copy General Onsite Services – kterou v roce 2000 spoluzakládal.



V Copy General vytvořil projekt funkčního designu – se zaměřením na vzhled dopisů a jejich srozumitelnost. Se svým týmem navrhuje nový vzhled dopisů, faktur či výpisů z účtů. Dnes se aktivně věnuje i rozvoji nového direct marketingu.
41 článků
Vladislav Bureš
Vladislav Bureš
Vladislav Bureš vystudoval Fakultu multimediálních komunikací ve Zlíně. Už během studií začal pracovat v reklamních agenturách jako textař a idea maker.

Jeho specializací se stal především kreativní direkt marketing a e-mail marketing. Na pozici copywritera se staral o firemní přímou komunikaci značek, jako je Česká pojišťovna, Komerční banka, ČSOB, Poštovní spořitelna, Modrá pyramida nebo IBM. Letos opustil práci Senior Copywritera v agentuře OgilvyOne a nastoupil na rodičovskou dovolenou.

Ve volných chvílích pracuje na svých projektech a ze všechno nejraději cestuje s rodinou, kamkoli to jde.
6 článků
Otto Bohuš
Otto Bohuš
Copykiller z povolání
Kynik, cynik, taktik, gnostik, mystik, skeptik, ironik a stoik v jedné osobě. Je náruživým sběratelem vlastních vášní; čistě z eklektických důvodů. Má jednu ženu, dvě děti a plánuje s nimi třetí výlet do Jugoslávie.

Jako profesionální copywriter spojoval svou formu s klientskou látkou v agentuře Proof & Reason (2009–2014). Své těžce nabyté znalosti z praxe publikoval s lehkostí sobě vlastní v e-bookové trilogii Pište jako copywriter – zdarma na svém webu ottocopy.cz.

Dnes je již sám sobě krutým šéfem. Na volné noze a s čistou hlavou píše strategické web copy pro různé firmy, vymýšlí slogany a názvy, usměrňuje direct (e)maily a tvoří svou novou knihu. Ta bude o tom, jak psát, aby to druzí chtěli číst.
1 článek
Ondřej Klein
Ondřej Klein
Novinář
Vystudovaný lingvista-bohemista se řídí mottem: Jak píšeš, takový jsi. Žádný text ho nenechá chladným, nad řadou z nich by si ale nejraději zívnul. Ač se již bohemistice profesionálně nevěnuje, nadále se zajímá o argumentaci, kritickou analýzu diskurzu, komunikaci v médiích a ve firmách.

K tématu blogu říká: „Firemní komunikace a běžná, nemarketingová korespondence se zákazníky, to je pro lingvistiku nový kontinent. Odborník tu stojí před dilematem, zda z něj udělat rezervaci, nebo se jej snažit kultivovat.“

O argumentaci a psaní odborných textů přednášel několik let na PF UK a FF UK. Má zkušenosti z redakcí médií coby jazykový poradce a redaktor (ČT24, ČRo Online, LN), firmám poskytuje poradenství v oblasti PR.
6 článků
Alex Röhrich
Alex Röhrich
Alex Röhrich vystudoval Filosofickou fakultu Univerzity Karlovy obor český jazyk a česká literatura. Od roku 1995 působí jako odborný asistent na Fakultě sociálních věd UK, od roku 2001 externě. V roce 2008 ukončil doktorandské studium mediálních studií na této fakultě a obhájil doktorandskou práci Ideologie, jazyky, texty. Analýza a interpretace textů Rudého práva z roku 1953 a 1975 a Práva z roku 1997, již vydalo Nakladatelství Bor v edici Jazyky a texty.

V současnosti se věnuje práci v oboru public relations, spolupracuje s přední českou agenturou Ewing Public Relations. Stále vyučuje na FSV UK kulturu mluveného projevu a rovněž učí na katedře bohemistiky Přírodovědně-humanitní a pedagogické fakulty Technické univerzity v Liberci, a to kulturu mluveného projevu, základy marketingové komunikace a praktickou stylistiku a další. Mimo to se věnuje hlasové výchově redaktorů českých televizí.
5 článků
Karel Wolf
Karel Wolf
Novinář
Autor vystudoval mediální studia, má za sebou více než patnáctiletou publikační praxi a aktivní práci s cizími texty se profesně věnuje přes deset let. Coby novinář dokáže občas přimhouřit oko nad neotřelými pokusy o jazykovou aktualizaci a ocenit také estetickou stránku projevu. O to víc mu ovšem vstávají vlasy na hlavě, pokud se musí prodírat texty, které zcela selhávají na pragmatické rovině a neplní ani svoji základní funkci (předání informací), nebo ji dokonce zatemňují.

Mezi jeho koníčky patří mimo jiné oblast formální a neformální logiky a s nimi spojené studium správné argumentace v přirozeném jazyce.

O tématu blogu si myslí: „Sféra provozní komunikace mezi firmami a jejich zákazníky po jazykové stránce často připomíná spíš londýnský slang cockney nebo brněnský hantec, tedy jazyk, kterému mohou porozumět pouze zasvěcení. Pokud se z tohoto převážně jednosměrného toku informací nemá stát jen umění pro umění, je nejvyšší čas se mu začít dívat trochu více na zoubek.“
2 články
Menu
Zpět nahoru
Nejčtenější

30 chyb, které možná ničí i váš dopis – díl první

7. 7. 2015 | Martin Hofmeister
Zobrazeno 6307×
Znáte ten pocit, kdy zjistíte, že jste nějaké slovo roky psali špatně? Já bohužel ano. Naposledy jsem ho zažil minulý…
9 komentářů

30 chyb, které možná kazí i váš dopis – díl druhý

19. 8. 2015 | Martin Hofmeister
Zobrazeno 2846×
V minulém díle jsme si představili 15 častých chyb, se kterými se v psaných textech setkává jeden z našich copywriterů.…
2 komentáře

Jak napsat direct e-mail

14. 11. 2016 | Otto Bohuš
Zobrazeno 2553×
S myšlenkami se to má jako s dětmi: každý má nejraději ty své. Podobná logika platí i při rozesílání prodejních…
1 komentář
CopyGeneral
MKTI
© 1017 NedáSeToČíst.cz
Klasický web | Mobilní web