Téma klientských dopisů je nudné, nezajímavé a ani trochu sexy. Takový pocit mívám, když se bavím s některými redaktory business novin a časopisů o vydání nějakého článku na toto téma.
A mají pravdu. Není v nich ani trocha sexu. Nevystupuje v nich žádná celebrita a neteče žádná krev. Počet mrtvých se až tragicky blíží k nule. Prostě nuda. Nastartování kariéry ani zvýšení nákladu díky nim opravdu nezískají.
Dopisy také nemají aféry, nekradou ani nekandidují do parlamentu. Jsou jenom takovou tajnou armádou, která denně ovlivňuje miliony klientů. Ta pracuje potichu a nikde se tím nechlubí. Její PR oddělení je dlouhodobě na dovolené.
Existence této armády si často nevšimly ani firmy, ve kterých působí. Tak proč očekávat, že by zajímala někoho od novin. Poněkud tristní situace…
O to větší radost jsem měl, když jsem se potkal s bílou vránou mezi redaktory. “Seděla” naproti mně ve studiu rádia Zet a v rozporu s trendem mi tvrdila, vlastně tvrdil, že dopisy jsou zajímavé téma.
Redaktor Petr Kozlíček to myslel vážně a tak jsme se spolu 30 minut bavili o dopisech ve velkých firmách. Nejvíce jej zajímalo, proč jsou dopisy klientům nesrozumitelné, proč za ně firmy utrácejí stamiliony ročně a přesto jim nevěnují dostatečnou pozornost.
Také vám to není jasné? Poslechněte si náš rozhovor. Pochopíte podstatu.
Zajímá vás návod na vytvoření systému, který generuje srozumitelné dopisy? Tady jej máte.
Jste ve vedení firmy a hledáte úspory, ideálně v desítkách milionů ročně? Tento rozhovor vám řekne, kde je najdete.