Dopisy nám věrně sloužily desítky let. Často byly nevzhledné a nechtěně v nás probouzely talent pro luštění tajenek. Přesto jsme si zvykli.
V posledních letech to však vypadá, že se jejich osud naplňuje a pomalu mizí ze scény. Je možné, že z nás brzy udělají drahé pozůstalé.
Finanční domy každým rokem uberou pár % ze svého papírového objemu (někdy 8 až 10 %) a pošlou dopis klientovi jinou cestou. Tisková střediska, někdejší svatyně klientské korespondence, mizí ze světa.
A kdo jsou noví kandidáti?
Jsou 3 a ambice jim rozhodně nechybí. Představím je v pořadí, které odpovídá současné popularitě.
- Klientský portál,
- e-mail,
- SMS zpráva.
Pokud jste neobjevili klíč k tomuto pořadí, hledejte jej ve své peněžence.
Až zítra dostanete papírový dopis od své banky, chovejte se k němu s odpovídající pietou. Možná jej vidíte naposledy. Vystavte si jej na viditelném místě a chvilku se zamyslete. Možná i zapálená svíčka by se hodila.
Vzpomeňte si na všechny ty hezké chvíle, co jste s ním zažili…
Nebo se možná mýlím a všechno bude jinak. Dopisy jenom na chvilku polevily ve své pozornosti a po nějaké době se opět vrátí na svůj trůn.
Kdo ví…