Menu Hledat
Nedá se to číst První český blog o tom,
jak si psát s klienty

11 trendů, které hýbou světem klientské korespondence (3. díl)

| 2 minuty čtení

V prvním díle série jsme se věnovali hlavním trendům, které vyplynuly z našeho průzkumu klientské korespondence. Zjistili jsme, že:

  1. Dopisy tisknou partneři.
  2. Korespondenci generuje jeden software.
  3. Firmy přecházejí k elektronické komunikaci, aby ušetřily za poštovné.

Máte-li chuť se o těchto trendech dozvědět víc, článek najdete zde.

V druhém díle jsme mluvili o trendech, které teprve vznikají, ale mají velký potenciál v budoucnu hýbat světem klientské korespondence. Mluvili jsme o to, že:

  1. Vznikají speciální oddělní pro klientskou komunikaci.
  2. Firmy najímají copywritery.
  3. Na klientské korespondenci se podílí marketingové oddělení.
  4. Firmy si pronajímají tiskový software.

Celý článek o nově vznikajících trendech si můžete přečíst zde.

Dnes se pustím na tenký led. Představíme si první dva ze čtyř trendů, které nemohu podložit žádnou statistikou, ani se odvolat na konkrétní autoritu.

Při jejich formulování jsem vycházel pouze ze svých zkušeností a toho, co jsem vyslechl na schůzkách při průzkumu. Všímal jsem si toho, co bylo řečeno, i toho, co řečeno nebylo.

8. trend – jedno IT vládne všem (dopisům)

Softwarová centralizace má za následek další trend, který je zřetelný v řadě firem. Dopisům často vládne IT oddělení.

Nevěříte?

Je to jednoduché. Dopisy se dnes scházejí v jediném místě ve firmě – v tiskovém softwaru. Ten obvykle ovládá IT oddělení. Takže každý, kdo chce udělat sebemenší změnu v šabloně pro jakýkoliv dopis, musí právě do IT oddělení…

Už tomu rozumíte?

Mám pro vás ještě jeden důkaz. Tiskový software je často jediné místo, kde se s dopisy pracuje systematicky. Sejdou se tu všechny dopisy z celé firmy, a IT oddělení o nich tak má dokonalý přehled.

Právě proto, že IT pracovníci vědí o dopisech nejvíc, mají na jejich podobu často největší vliv.

Až budete přemýšlet o tom, zda je tento trend pro vaši firmu dobrý, nebo ne, položte si  jednoduchou otázku:

“Jsou dopisy a jejich rychlý vývoj prioritou oddělení IT?”

9. trend – tiskový software už není tiskový

Tiskovému softwaru se tradičně říká tiskový, protože generuje dopisy, které se následně tisknou. Podle této logiky by se mu však dnes mělo také říkat i dalšími jmény. Například:

  • e-mailový software (protože umí generovat dopisy pro e-mail),
  • archivační software (protože uloží dokumenty do archivu),
  • portálový software (protože připraví dokument pro vyvěšení na portálu),
  • SMS software (protože umí připravit dopis pro odeslání SMS zprávou).

Tiskový software se podobá chobotnici, která svými chapadly ovládá všechny cesty ke klientovi. Každému vybere jeho oblíbenou.

  • Bojíš se, kliente, počítače a trváš na papíru? Tady máš obálku!
  • Nesnášíš návštěvy poštovního úřadu a při pohledu na pošťáka se osypeš? Šup, a dopis míří do tvého inboxu!
  • Nedal jsi nám e-mail? Nevadí. Cink! A odkaz na své daňové potvrzení máš v mobilu.

Tiskový software již není určen pouze pro generování (papírových) dopisů, ale stává se komunikačním centrem finančních institucí.

Poslední dva trendy jsem si nechal na příští pondělí. Jsou trochu kontroverzní, takže se máte na co těšit.

Tak na viděnou za týden.


Buďte v obraze

Jednou měsíčně vám pošleme shrnutí s nejnovějšími články

Přidejte svůj komentář

Menu
Zpět nahoru
Nejčtenější

30 chyb, které možná ničí i váš dopis – díl první

7. 7. 2015 | Martin Hofmeister
Zobrazeno 6307×
Znáte ten pocit, kdy zjistíte, že jste nějaké slovo roky psali špatně? Já bohužel ano. Naposledy jsem ho zažil minulý…
9 komentářů

30 chyb, které možná kazí i váš dopis – díl druhý

19. 8. 2015 | Martin Hofmeister
Zobrazeno 2846×
V minulém díle jsme si představili 15 častých chyb, se kterými se v psaných textech setkává jeden z našich copywriterů.…
2 komentáře

Jak napsat direct e-mail

14. 11. 2016 | Otto Bohuš
Zobrazeno 2552×
S myšlenkami se to má jako s dětmi: každý má nejraději ty své. Podobná logika platí i při rozesílání prodejních…
1 komentář
CopyGeneral
MKTI
© 1017 NedáSeToČíst.cz
Klasický web | Mobilní web